2010. július 10., szombat

Egyszerűen pulykaraguleves (na jó, libamájas)

Nagyon szeretjük a leveseket, ez tiszta sor annak, aki olvassa a blogomat. Most egy vájdling laktató levest szerettem volna, gyorsan (a meleg miatt persze), így elővettem a kuktámat, és biztos ami zicher, utánára megsütöttem a szokásos sárgabarackos lepényt. Egyébként a koncepcióját tekintve a tárkonyos ragulevesből dolgoztam, igaz nem volt tárkonyos és nem volt savanyított sem. Viszont a rokonság ölte egymást miatta :)


Hozzávalók:



  • 60 dkg pulyka felsőcomb

  • 2 kis fej hagyma

  • olaj

  • 3 nagyobb répa

  • 2 fehérrépa

  • 1 kis zeller

  • 1 karalábé

  • 1 bögre zöldborsó

  • 3 egész pecsenye libamáj

  • só, bors, provanszi fűszerkeverék


A hagymát az olajon megpároltam, majd hozzáadtam a megmosott, kockázott pulykacombot. Átpirítottam, fűszereztem, aláöntöttem egy kevés vizet (épp ellepte), becsuktam a kuktát, és a sziszegéstől számított 25 percre otthagytam.


Közben megtisztítotam a zöldségeket, kockáztam-karikáztam őket. Megmostam a májat is, azokat simán csak félbevágtam. Amikor letelt a 25 perc, és a kukta is kinyílt, hozzáadtam a zöldségeket, a májat, jól felöntöttem vízzel, újrafűszereztem, és újabb 15-20 percet főztem sziszegéstől. Kész. Újrázunk szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése