2010. június 7., hétfő

Újkrumpli paradicsommal, portugál módra

Az úgy volt, hogy kaptam a mi nemisbékánktól egy portugál szakácskönyvet karácsonyra. Pontosabban, Tessa Kiros Piripiri * starfish c. remekét. Aztán ez a remek a polcon várta jobb sorát, de a legjobbkor nyitottam ki, egy mediterrán szakácskönyvet a nyárelőn elkezdeni forgatni, az jó ötlet. Sounds like a plan :) Gyorsan átugrottam a nagyon herkentyűs részeket, és megakadt a szemem egy köreten. Valahol el kell ugye kezdeni. A könyv pedig imádnivaló, a szerkesztése, a szófordulatai, és a képek...


Hozzávalók:



  • 1 kg újkrumpli

  • 10 dkg vaj

  • 1 fej vöröshagyma

  • 5 evőkanál fehérbor

  • 1 babérlevél

  • 3 evőkanál olívaolaj

  • 4 nagy paradicsom

  • só, bors


A krumplit alaposan megmostam, a nagyokat negyedeltem, a kisebbeket feleztem. Egy nagyobb tepsi aljára csipegettem a vajat, aztán szétterítettem a krumplit és a félkarikázott hagymát, a tetejére kanalaztam a bort és az olívát, sóztam, borsoztam, kicsit átforgattam, mellé tettem a babérlevelet. Alufóliával lefedtem, és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam jó fél órára.


Közben a paradicsomokat keresztirányban bemetszettem, majd forró vízbe áztattam, és lehúztam a héjukat, aztán kockáztam. A fél óra elteltével a tepsiről levettem az alufóliát, hozzáadtam a paradicsomot, ismét sóztam, borsoztam, és újabb 25 percre a sütőbe tettem, már fólia nélkül. A végén további 5 percig grilleztem a tetejét, aztán késznek nyilvánítottam.


Szerintem langyosan a legfinomabb. És a portugálok sikítanának, de langyosan, pár kanál tejföllel a tetején, az már krumplisalátának is kiváló, de még mennyire. Mi amúgy a szilvalekváros pácos husihoz ettük, aminek a receptje coming soon.


Tessa Kiros könyvéből


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése