2010. június 21., hétfő

Meggyes-marcipános pite

Az egyik legtutibb kombináció evör, ez a meggy-marcipán. Igaz, a klasszikus szamba szeletet is szerettem gyerekkoromban (és akkor hazaszambáztunk a boltból, ááá). Nem is értem, hogy miért nem olvasom ezt sehol. De hogy veszek itthonra még marcipánt, az biztos :) (ez a segítsüti átadós kör maradéka)


Hozzávalók:



  • 20 dkg liszt

  • 10 dkg vaj

  • 5 dkg cukor + 3 evőkanál a szóráshoz

  • 1 tojás sárgája

  • 1,5 evőkanál vaníliakivonat

  • 1 teáskanál sütőpor

  • 3 evőkanál hideg víz

  • 10 dkg marcipánmassza

  • 40 dkg magozott meggy


Bekapcsoltam a sütőt 170 fokra (légkeverés). A lisztet, sütőport, az 5 deka cukrot, a tojás sárgáját, vaníliakivonatot, kockázott vajat és a hideg vizet a készségbe tettem, kicsit nyomtam a gombot, és már csak át kellett gyúrjam utána a pitetésztámat. Most nem hűtöttem, rögtön dolgoztam vele tovább. Kinyújtottam (édes kisfiam segítségével :) a tésztát, kerek formába tettem (tupperes szilikon hercegnő, vagy mi a szösz) rácsípkedtem a marcipánmasszát (persze úgy is jó, ha kinyújtja azt is az ember), aztán ráborítottam a meggyet, megszórtam a cukorral és a sütőbe toltam. Úgy 25 perc alatt megsült. Vigyázat, tényleg addikt!


A recept eredetije (marcipán nélkül és szilvával) a Nagy süteményeskönyből való


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése